torsdag 27 januari 2011

kanelbrudar i acryl 2010
Valborg och Sonja
Har du börjat med Gi?
Nej jag ska börja på måndag.
Ska vi ta en biskvi?
Nej jag håller igen sa jag.
Men hur trist får du bli?
o
Jag ska inte bli trist utan smal.
Jag tar en kanelbulle jag.
Nu ger du mig stora kval.
Men vi börjar på måndag.
Det är väl inte är ditt vanliga skval.
o
Nej nu ska vi börja det nya livet.
Men det har vi sagt förr.
Det är nu vi tar klivet.
Så har kondiset stängt sin dörr?
Nej vi kan nog ta en semla med rårivet?

2 kommentarer:

  1. Är det du och jag i unga år?
    Ingen semla än.
    Kramen Mia

    SvaraRadera
  2. Klok dikt!
    Ja, det är så lätt att säga måndag. Jag börjar på måndag. Jag tänkte faktiskt i morse, jag börjar idag. Igen en gång :)

    Vilken fin tavla! Har du målat den?

    Ha en skön lördag!

    kram

    SvaraRadera