torsdag 27 maj 2010


Att åldras är inte lätt.
När man på livet inte är mätt.
Jag vill inte ha ont och svårt att gå
när dansmusiken pockar på.
Jag vill höra syrsors sång
jag vill delta i allt som är på gång.
Jag vill bli längtad efter och tillfrågad
jag vill tycka till utan att bli sågad.
Att åldras är inte skönt
man vet att mycket inte var mödan lönt.
Men
när en liten hand finner trygghet i min,
när någon säger att jag är fin.
Då får livet en guldkant
och jag glömmer att jag är en gammal tant.

3 kommentarer:

  1. FINASTE DU!!!!!!

    Så otroligt vacker dikt...den borde fler få läsa!

    Hur har Ni det tro? HOPPAS bra...sommaren har kommit...när ska vi ses? Vi åker till Paris i veckan och firar vår 10 åriga bröllopsdag, det ska bli underbart!

    Vi hörs snart!

    KRAM KRAM
    Hanna

    SvaraRadera
  2. Den där tycker jag var vacker. Och sorglig.

    Kram från Torsgatan.

    SvaraRadera