torsdag 17 december 2009


Inför julen
Till jul ska man ju vara snäll och generös.
Barnen ska tindra och mammas rosor på kinden ska glöda av glädje.
Men efter ett besök i affären där alla slåss om julpapper, tejp och snören och där man smiter före i köer och försöker trampa ner varandra med ilskna röda fläckiga kinder.
Ja då undrar man.
Är det värt allt det här för den där timmen när alla paket rivs upp i rasande fart.
Blir det inte lite tomt i blicken vartefter pappershögen växer.
Hinner ögonen verkligen tindra och hur blev mammas rosor huvudvärk.
Kanske skulle vi ändra på något, och tänka mer på julens budskap.
Vad tycker du?

1 kommentar:

  1. Tack för tänkvärda ord Kristina...jag skulle önska att julen inte hade så många krav...helst av allt vill jag fira en enkel vacker och fridfull jul på landet men det är lätt att ryckas med av denna hysteri...Tror att jag någonstans vill ge mina barn den där känslan som jag själv hade som barn..jag VET att det inte hänger ihop med ett antal julklappar eller hur många julrätter man gör..men ändå är det så lätt att fortsätta i samma spår...hm, hur gööööör man???


    KRAMMM
    Hanna

    SvaraRadera